سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوثر هدایت

مسئولان باید گزارش دهند برای حل گرانی چه کرده اند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان در سخنان مهمی ضمن ارائه تحلیلی جامع از حرکت رو به جلو و پیشرفتهای شگرف ملت ایران بعد از گذشت 34 سال و چالش های پیش روی او، نگاه بلندمدت در مسیر حرکت به سوی آرمانها و اهداف نظام اسلامی را بسیار ضروری دانستند و تأکید کردند: ایمان به اسلام، عزم راسخ، تکیه به مردم و حفظ و تقویت روحیه امید، عوامل اصلی استمرار حرکت رو به جلو و رسیدن به موفقیتهای بزرگتر و عبور از موانع و سختی های مقطعی است.
رهبر انقلاب اسلامی، نگاه بلندمدت به مسائل مدیریتی و تشکیلاتی و همچنین اهداف و آرمانهای نظام را از لوازم مهم حرکت مستمر و صحیح به سوی اهداف تعیین شده نظام اسلامی برشمردند و افزودند: در نگاه بلندمدت، نسبت به اهداف، دشمن و مسیر حرکت، شناخت درستی وجود دارد و بر همین اساس، سختی ها و فراز و نشیب ها قابل پیش بینی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اگر در دوران مبارزه، چنین نگاه بلندمدتی وجود نداشت، قطعاً مبارزه به شکست منتهی می شد اما امام بزرگوار (ره) با ایمان و استقامت و استحکام روحی و امید به آینده، ایستاد و سرانجام مبارزه با همه سختی های خود، به پیروزی رسید.
ایشان شرایط کنونی را نسبت به دوران مبارزه، به مراتب دشوارتر و پیچیده تر توصیف  کردند و افزودند: در این شرایط باید از نگاههای کوتاه مدت و مقطعی دوری و با ایمان به اسلام و تکیه به مردم و روحیه امیدوارانه، استمرار حرکت رو به جلو را تضمین کرد.
رهبر انقلاب اسلامی یکی از وظایف علما و روحانیون را حفظ و تقویت روحیه امید در مردم بویژه جوانان دانستند و تأکید کردند: باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از نشانه های امید را، استمرار موفقیت های روزافزون ملت ایران ارزیابی و خاطرنشان کردند: عظمت کنونی و مرکزیت فکری ملت ایران در دنیای اسلام، تسلط گفتمان دینی در کشور، پیشرفتهای علمی و فناوری، نفوذ سیاسی و بین المللی نظام اسلامی و اقدامات زیربنایی عدالت محور در کشور، دستاوردهای شگرفی است که قبل از انقلاب اسلامی و یا در ابتدای پیروزی آن، غیرقابل تصور بود.
ایشان این دستاوردها را نشان دهنده پیشرفت نظام اسلامی دانستند و افزودند: یکی دیگر از نشانه های پیشرفت، سراسیمگی، عصبانیت و شدت عمل دشمن است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر نظام اسلامی پیشرفت نداشت، دشمنان تا این حد سراسیمه و عصبانی نمی شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، موضوع هسته ای را یکی از چالش های پیش روی نظام اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: البته این چالش به زیان ما نبوده و نخواهد بود.

(متن کامل سخنرانی را در بخش پیوندهای روزانه-کانون فرهنگی-مطالعه فرمایید.)


[ یکشنبه 91/12/20 ] [ 9:9 صبح ] [ کانون جوانان ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ
لینک دوستان
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 128372