سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوثر هدایت

شهید محمد منتظرقائم چهره راستین انسان وارسته ای بود که از همان اوان زندگی با روحیه حقیقت‌جوئی و آزادی‌خواهی خود پا در عرصه جهاد و شهادت نهاد. هنوز 15 سال بیشتر نداشت که به صفوف مبارزان حماسه ساز 15 خرداد پیوست و با تکثیر و پخش اعلامیه های امام و افشای جنایات رژیم در پیشبرد نهضت خونین پانزدهم خرداد تلاش کرد.
شهید محمد منتظر قائم از سال 1346 در پی آشنایی با مرحوم فتاحی سرپرست انجمن دینی یزد، کلاسهای انجمن را به جلسات بررسی مسائل سیاسی و مطالعه کتاب ولایت فقیه امام تبدیل کرد و بعد سیاسی را احیا و به ایجاد شور و شعور انقلابی در افکار جوانان پرداخت.
محمد در دوران سربازی نیز در مخالفت با رژیم ستم شاهی مبارزه بی امان خود را ادامه داد بطوریکه یکبار با لباس سربازی در میان بازار، عکس شاه را پاره و آتش می‌زند. در سال 1350 با تشکیل گروهی مخفی مبارزه را در قالب تشکلی منسجم هدایت و انجام می‌داد. نخستین اعلامیه این گروه در 6 بهمن 51 در یزد به شکل گسترده و مخفیانه توزیع شد که انعکاسی وسیع یافت.
بیش از 15 ماه در سیاه چالهای اوین بدون کوچکترین اعترافی، سخت ترین شکنجه‌ها را تحمل کرد.
پس از پیروزی انقلاب با تشکیل سپاه پاسداران به عنوان مسئول بنیانگذاری و تشکیل سپاه یزد انتخاب شد. حضور فعال و برجسته وی در جریانات کردستان وی را چندین مرتبه تا آستانه شهادت برد. او فرماندهی متواضع، آموزگاری وارسته، عارفی در یادل بود که به دور از هرگونه خودنمائی با کوله باری از اخلاص و صمیمیت خاطرات همیشه سبزی را به یادگار گذاشت.
محمد در روز پنجم اردیبهشت ماه سال 1359 در جریان تجاوز نظامی آمریکا به کویر طبس در سفری سرخ اوج آفرین شهر عشق گشت.


[ شنبه 90/2/3 ] [ 12:3 عصر ] [ کانون جوانان ]
<   <<   6   7   8   9      
درباره وبلاگ
لینک دوستان
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 128659